santai-broadgate

BIAR SANTAI,ASAL BERILMIAH

IMAM MEDICAL SYMPOSIUM

IMAM MEDICAL SYMPOSIUM

[20-22 MARCH , HEBDEN HEY]

 

hebden-hey-river 

The path led us to somewhere up and down the hill, deep through the narrow road with blocks of rock piled up as a wall throughout the passage…and …. we arrived at HEBDEN HEY, scenic enough to offer the delightful ambiance being at a scout camp~~ seriously, it is indeed an exceptional one, plus with the river streaming down the hill…I def…definitely cannot despise this one~~

 

MEDICAL SYMPOSIUM?…this is my first time being to one, so no comparison could be made, no critiques could be uttered whatsoever, but hey…I think it’s great!!

Firstly, we are of a smaller group than what usually is, hence the greater interaction between the group members…ahh~~being a first year student, I got the chance to be highly dependent on the seniors (this was certainly an excuse)…and eventually cannot stop admiring them for being soooo goooood at not just memorizing, but also at articulating facts…maa~~lots of hard work neh?!

We had JUNGLE TREKKING, not much of building up skills to avoid the doggies that accompany the local trekkers but the session was full of TEST, TEST and TEST: on anatomy, ethics etc…we learn EXTREME MEDICINE: triage, hypothermia, constructing stretcher with “kain batik”, making slings etc and also on FIQH medicine by Ustaz Erfino.

Lots and Lots and More to learn~~~!!

SUTURING SESSION was undeniably cool… to doctors@ med students, suturing may be just another skills to be required but to the patient, it sure means a lot; whether the suture is placed nicely with less scarring etc..etc..

ISLAM and MEDICINE, A DIFFERENT WORLD?

Indisputably not!! And it is indeed remarkable when Dr. Alhady presented it, providing analogy that has indeed illustrated the applicability of the concepts, to BOTH…(adjusted for I don’t get the actual word)

 

·         If MEDICAL TRAINING is ongoing; with degree, Master, PhD, then ISLAM is entirely about increasing our level of understanding and widening our aspect of knowledge.

·         If MEDICAL TRAINING is all about assessment, then ISLAM is forever encouraging on reflecting upon ourselves.

·         If MEDICAL TRAINING is about its organized session; labs, clinical, then ISLAM is absolutely upholding the virtue of discipline.

·         If MEDICAL TRAINING is of doing projects and research, then ISLAM is none other but acquiring us to verify information and finding the truth.

That’s just a bit I could listed…but you guys out there~~must have seen more than I do, right?

Like what Professor Dr. Amaluddin emphasis on…(he is a man of impressive ideas~~)

>>>There’s a lot that we can do as a DOCTOR in the future…

        And there’s a lot that we can do as a MEDICAL STUDENT too~~!!

 

My best regards to all participants and committees of IMAM sympo~~

And to my dearest friends~~

 

LET’S SWING INTO ACTION!

Minna-san, GAMBATTEY!!!

 

 

March 27, 2009 Posted by | Uncategorized | 1 Comment

COUNTDOWN!!

Assalamualaikum semua…

Semasa saya menulis blog ini, saya masih lagi marangkak di usia 19 tahun 364 hari 22 jam 48 minit 2 saat.Huh, kenapa saya namakan entri ni COUNTDOWN?? Ye la, kalau countdown je mesti org ingat nak sambut tahun baru, nak tengok bunga api, nak buat azam baru dan macam-macam lagila. Tapi, pernah tak kita terfikir, countdown menanti Malaikat Izrail datang membawa perintah Allah untuk mencabut nyawa? Countdown yang tiada siapa pun tahu melainkan Ya Rabbi. Countdown yang tiada siapa pun nantikan. Countdown yang tiada siapa pun sambut dengan bunga api. Tapi, countdown itu tetap ada.

Tapi sebenarnya countdown yang saya nak maksudkan kat entri ni adalah countdown untuk saya mencecah DUA PULUH TAHUN. Huh, dah ada angka dua dah kat depan umur saya nanti. Katakan jela yang saya ni poyo ke apa, tapi betul-betul rasa pelik semacam bila nak tinggalkan usia REMAJA ni.

Dah dekat dua dekad saya diberi peluang oleh Allah untuk merasai nikmat-Nya di dunia ni, Alhamdulillah. Dia hidangkan saya dengan macam-macam keindahan, nikmat dan ujian. Paling penting Dia tak sudah-sudah simbahi saya dengan kasih-sayang-Nya yang tiada tandingan. Walau jahat sekali manapun, nakal sekali manapun, alpa sekali mana pun hamba ini kepada-Mu tetapi Kau tetap beri aku peluang untuk bernafas di mayapada ini. Kadang-kadang, bila terlalu gembira, kita lupa untuk bersyukur, dan Allah bagi ujian, untuk sedarkan kita yang dunia ni hanya sementara, kita berdoa dan bersyukur bila terlepas dari ujian, dan terasalah nikmat bersyukur tu. Begitulah kitaran hidup, tak lepas dari dosa, tak lepas dari nestapa, tak lepas dari noda. Apa-apa pun Dialah sebaik-baik tempat bergantung.

Cuma kepada sahabat-sahabat, sedarilah diri ini tidak sempurna. Minta maaf kalau selama ni ada buat silap atau terkasar bahasa atau tersakitkan hati. Bimbinglah diri ini di kala aku lemah dan kurang bersemangat. Sambutlah diri ini di kala aku tercicir dari landasan Islam. Sesungguhnya, aku masih belajar dan akan terus belajar tentang kehidupan.

Akhir kata, nak ucapkan Selamat Hari Jadi kepada semua yang lahir bulan Mac terutamanya Fatirul(11 Mac), Irina(17 Mac), Ros Alia(18 Mac) dan Elyani(20 Mac). Semoga kita terus teguh berpasak di jalan Allah,ameen…

March 17, 2009 Posted by | Uncategorized | 5 Comments